Pētījuma rezultātā tika izveidots izmantojams rīks, kas attīsta pašnovērtējuma prasmes (riksmapi.lv). Platformā “MAPI” ir iespējams izvirzīt mērķi, analizēt to, novērtēt ieguldījumu, izmantojot dažādas skalas, paust emocijas, nospiest SOS pogu, ja nepieciešama tūlītēja saruna ar skolotāju, kā arī pārskatīt savu sniegto datu dinamiku.
“Saistībā ar izglītības nozares pārmaiņām Latvijā arvien aktuālāka kļūst mērķu izvirzīšanas un pašnovērtējuma prasmju attīstīšana, kas ir definētas jaunajā standartā. Tomēr līdz šim netika piedāvāti materiāli vai rīki regulāru mērķu izvirzīšanas un analīzes prasmju attīstībai,” pētījuma aktualitāti iezīmē A.B. Būmane.
Autore stāsta, ka tiek pētīta konceptu motivācija, pašnovērtējums, mērķu izvirzīšanas prasmju savstarpējā saistība un attīstība, kā arī analizēt pētījuma dalībnieku prasmju līmenis. Analizēts skolēnu un skolotāju iesaistes process un kādi faktori jāņem vērā kopradē, analizēti koprades rezultāti. Izstrādē tika iesaistīti gala lietotāji jeb skolēni un skolotāji.
“No skolēniem tiek saņemti lieliski ieteikumi, kas rodas darba gaitā! Kas vēl, ja ne lietotājs var spriest par nepieciešamībām konkrētajā rīkā, lai to pilnvērtīgi un jēgpilni izmantotu?,” atzīst pētījuma autore.
“Šobrīd ir nepieciešams paplašināt pētījuma izlasi, lai varētu pārliecināties par šāda rīka sniegto ieguldījumu un izmantot regulārāk, lai process notiktu organiski. Ir uzsāks darbs pie rīka “Ediback”, kuru var izmantot dažādu prasmju un procesu attīstības novērtēšanai”, par turpmāko pētījuma gaitu un attīstību stāsta autore.
2022. gadā Inovāciju centrs LUMIC jau ceturto gadu organizēja atklājumu un inovāciju pasākumu LU Jauno tehnoloģiju un inovāciju diena. LU doktoranti, maģistranti un zinātniskā grāda pretendenti piedalījās Zināšanu agorā, kas bija viena no nozīmīgākajām pasākuma daļām. “Zināšanu agora” bija iespēja pētniekiem iepazīstināt un ieinteresēt plašāku sabiedrības loku ar nesen veiktu vai jau sāktu inovatīvu pētījumu. Šogad “Zināšanu agorā” ar vadmotīvu “Zinātne bez robežām” izskanēja pētījumi, kas aktualizēja dažādas tēmas, izaicinājumus un inovatīvus risinājumus, pētījumu stāsta veidošanai izmantojot četras stihijas – gaisu, uguni, ūdeni un zemi, tādejādi veidojot mazliet neierastu saktu uz LU plašo pētījumu tēmu un jomu.
Pasākums tiek organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.