Latvijas Universitātes (LU) entuziastu komanda Team Voila ir radījusi interaktīvu pilsētu ceļvedi – fotoorientēšanās aplikāciju, kuru var lejuplādēt un izvēlēties kādu no komandas sastādītajiem maršutiem, iepazīstot Latvijas pilsētas. Plašāk par ideju un savu produktu intervijā dalās LU studentu Biznesa inkubatora 9. sezonas pavasara uzsaukuma, trešās vietas un naudas balvas ieguvēja, Team Voila veidotāja un vadītāja, Daniela Studente.

Daniela, mazliet pastāsti par sevi un Team Voila komandu?

Mēs esam minimālisti, kuru mērķis ir maksimāli reducēt jebkādas esošas fiziskas lietas un parādīt to, ka patiesās vajadzības un vērtības ir  komunicēt, draudzēties, kontaktēties, pieredzēt  iegūt bez fiziskām lietām. Mēs šobrīd dzīvojam kapitāliskākajā laikmetā, apkraujam sevi ar liekām mantām, kas vēlāk kļūst nevajadzīgas. Tāpēc mūsu mērķis ir nodrošināt dažādus pasākumus un individuālus digitālos konceptus, kur cilvēki var doties, pieredzēt un apskatīt vidi sev apkārt. Mēs sākām ar pasākumiem, kas bija vērsti uz socializēšanos – “Speed Friending”, “Speed Dating”, “Action Friending” un vēlāk, kad pandēmija skāra arī mūs, bija jānonāk pie idejas, kā cilvēkus var aizvest pasākumā, ja mēs tur neesam. Tā radās “Latvijas haips”. Team Voila izkartēja Latvijas pilsētas ar mērķi, lai cilvēki aktīvi pavadītu savu brīvo laiku, vienlaikus palīdzot celt vietējo ekonomiku. Mēs esam tie, kuri pielāgojas dažādām situācijām, jo mērķis ir maksimāli samazināt patēriņa resursus, mēs esam kā tilts starp nepazīstamo un pazīstamo jeb starp vēlmēm un mērķiem.

Kādēļ tieši Team Voila?

Voila – no franču valodas tulkojot, nozīmē – lūk, tā. Par cik es pati esmu mācījusies franču valodu un arī padzīvojusi Francijā, parasti šo vārdu izmanto sarunvalodā, piemēram, “Re, kādi garšīgi plācenīši man sanāca, voila!” Voila ir kā punkts uz “i”, kā ķirsīts uz deserta. Un “team”, tulkojot no angļu valodas, nozīmē komanda, jo neviens no mums nav individuālists, cilvēkiem ir nepieciešams socializēties. Tie, kuri iekļaujas mūsu konceptā, ir daļa no Team Voila komandas, kurai svarīgākais ir vienas vēlmes un vērtības.

Kāda ir Team Voila mērķauditorija?

Lielākoties tie ir cilvēki no 23 līdz 48 gadu vecumam. Aptuveni 73% sievietes un pārējie vīrieši, kā arī cilvēki, kuriem ir savas automašīnas. Vieni ir tie, kuri nāk uz “Speed Dating”, “Action Dating”, citi ir tieši lietotnes “Latvijas haips” auditorija. 

Ar kādiem izaicinājumiem saskārāties Team Voila izstrādes laikā?

Noteikti izaicinājums ir tehniskie risinājumi, Latvijā mēs veidojām prototipu, iztestējām savu ideju un šobrīd ir plāns pārcelties uz Spāniju, lai attīstītos un augtu tālāk. Mēs turpināsim attīstīties tur un izstrādāt jaunus digitālos maršutus. Mūsu šī brīža aktuālākais mērķis ir attīstīt “Haipu” gan Spānijā, Portugālē, Francijā un Itālijā. Izveidot produktu Latvijas tirgum, kas veiksmīgi “aiziet”, ir viens no mūsu lielākajiem izaicinājumiem.

Svarīgākās kompetences, kurām jāpiemīt, lai veiksmīgi attīstītu savu ideju? 

Neviens neticēs tavai idejai, pirms pats nebūsi tai noticējis. Tev ir jāparāda, ka tā funkcija, kuru veic, ir vajadzīga visiem, turklāt – tā spētu risināt kādu problēmu. Mana problēma, ceļojot un braucot uz dažādām Eiropas pilsētām, bija informācijas nepieejamība. Varēju atrast tikai novecojušus, vairs neaktuālus bukletus, no kuriem nevarēja iegūt noderīgu un interesantu informāciju. Tādēļ mēs izveidojām lietoni, kur visi ceļojošie aktīvisti to visu var iegūt.

Team Voila komanda ir bijusi visās Latvijas pilsētās, lai izveidotu dažādus interesantus maršutus un saprastu, kas ir tas, kas jāredz ikvienam. Ir jāmēģina maksimāli iegūt jaunus klientus, testēt, saprast kļūdas, meklēt sadrabības partnerus, grantu iespējas – mainīties un attīstīties. Vienkārši ir jāriskē!

 

Pasākums tiek organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.