Projektā piedalīsies 20 skolotāji un 15 skolēni no Rīgas, Jelgavas un Ventspils. Apmācības plānotas no 2018.gada janvāra līdz aprīlim, un tās notiks klātienē - Latvijas Universitātes un Microsoft Inovāciju centrā, kā arī tiešsaistē Jelgavā un Ventspilī. Mācības vadīs Siguldas pilsētas vidusskolas skolotājs Edgars Bajaruns, un projekta noslēgumā visiem dalībniekiem tiks izsniegti sertifikāti par apmācību kursa apgūšanu.
Alternatīvā mācību metode sniedz iespēju kā skolotājiem, tā skolēniem attīstīt jaunas prasmes un dažādot izglītības satura apguvi aizraujošā un interesantā veidā. Strādājot Minecraft: Education Edition vidē, skolēni mācās sadarboties un komunicēt, risināt problēmas, attīsta kritisko domāšanu, radošumu un spēju pieņemt lēmumus.
«Mēs dzīvojam strauji mainīgā laikmetā. Šodienas bērni pat nenojauš, par ko strādās pēc skolas pabeigšanas, jo aptuveni 65% no visām darbavietām, kas viņiem būs pieejamas, šobrīd vēl nemaz nepastāv. Minecraft: Education Edition vide palīdz bērniem labāk sagatavoties nākotnes izaicinājumiem, attīstot spējas, kas ļaus veiksmīgāk pielāgoties izmaiņām. Tā arī padara mācību procesu interesantāku un mudina skolēnus un skolotājus ciešāk sadarboties,» stāsta Microsoft Latvia vadītāja Renāte Strazdiņa.
Minecraft: Education Edition veidots, balstoties uz vairāk nekā 50 tūkstošu skolotāju un skolēnu atsauksmēm un rekomendācijām. Šobrīd Minecraft: Education Edition tiek izmantots kā mācību līdzeklis vairāk nekā 10 000 klasēs visā pasaulē.
«Šī projekta mērķis ir padarīt izglītības procesu daudzveidīgāku, lai veicinātu skolēnu un skolotāju vēlmi aktīvi iesaistīties mācību procesā, izmantojot alternatīvas mācību metodes izglītības satura apguvei. Šādā veidā skolotāji un skolēni gūst lielisku iespēju attīstīt jaunas prasmes un dažādot izglītības satura apguvi aizraujošā un interesantā veidā. Mācību programmas ietvaros paredzēts skolotājus apmācīt Minecraft: Education Edition lietošanā un izglītības scenāriju plānošanā un īstenošanā, lai skolotāji varētu pilnvērtīgi izmantot Minecraft izglītības procesā kā mācību rīku. Paredzēts, ka skolotāji, piedaloties Minecraft: Education Edition mācību programmā, iegūs nepieciešamās prasmes, lai sekmīgi veidotu jaunas un interesantas mācību aktivitātes ar Minecraft palīdzību,» saka «Datorzinību centra» valdes priekšsēdētājs Andris Ķikāns.
Apmācību programmas ietvaros paredzēts apmācīt skolotājus Minecraft: Education Edition lietošanā, izglītības scenāriju plānošanā un īstenošanā, lai skolotāji varētu pilnvērtīgi izmantot Minecraft izglītības procesā, kā mācību rīku.
«Minecraft kā rīks izglītībā, var padarīt mācību procesu par aizraujošu spēli, kurā skolēniem ir jāiedziļinās un jāizprot procesi, lai nonāktu pie rezultāta. Jau šobrīd Minecraft pasaulē izmanto dažādu priekšmetu satura apmācībā. Minecraft Skola palīdzēs skolotājiem iegūt pieredzi un prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi plānotu mācību procesu, izmantojot Minecraft, un sasniegtu skolēniem izvirzītos rezultātus, neatkarīgi no mācību priekšmeta un konteksta,» saka Minecraft skolas pasniedzējs un Siguldas pilsētas vidusskolas skolotājs Edgars Bajaruns.