Gita Janševica par Latvijas Universitātes Inovāciju centra LUMIC programmu un hakatonu ekspertu kļuva nejauši – bija laiks papildus pamatdarbam Biznesa augstskolā “Turība” strādāt ar studentiem, tāpēc piekrita šim izaicinājumam. Sākumā G.Janševica nezināja daudzas nianses, kā hakatoni norit, ar ko jārēķinās kopradē ar studentiem, bet tagad jau dalās ar savu pieredzi, secinājumiem un novērojumiem šajā jomā.
Darbs ar studentiem – izaicinošs
Jau 20 gadus strādāju ar studentiem gan kā docētāja, gan organizējot studiju procesu Biznesa augstskolas “Turība” Cēsu filiālē. Hakatoni ir dažādi – citi tiek realizēti trīs dienās, citi – vairākus mēnešus. Ilglaicīgajiem hakatoniem, studentiem ir dažādi patstāvīgi veicami uzdevumi. Studenti ir dažādi, bieži komandā cits citu nepazīst. Tas ir izaicinājums viņiem un man. Reizēm studenti neapzinās, ka hakatona mājasdarbu veikšanai ir jāieplāno laiks, jānosaka prioritātes, jāprot sabalansēt studijas un ārpusstudiju personiskās intereses.
Ieguvēji ir visi
Manuprāt, ir vairākās pievienotās vērtības – uzaicināto pasniedzēju iedvesmas lekcijas studentiem, komunikācijas prasmju attīstīšana, savstarpēji strādājot un komunicējot ar mentoru, iepriekš nezināmas informācijas un zināšanu apgūšana, kā arī vēl daudz kas cits. Vienlaikus hakatonu realizēšanā ieguvēji ir visi, arī Latvijas Universitāte, kas ar studentu iesaistīšanos var realizēt vai vismaz uzsākt procesu kādam svarīgam problēmas risinājumam.
Izprast studentu
Svarīgi atcerēties, ka arī docētājs kādreiz ir bijis students, mēģināt izprast studentu. Ja mentorēšanas process patīk pašam docētājam, to studenti jūt un sadarbība ir veiksmīga. Ir patīkami, ka komanda pēc projekta beigām aicina mentoru apmeklēt savus realizētos pasākumus, piemēram, tā bija pēc mākslas hakatona.
Visu pušu atbalsts
Mentoram ir svarīgi, lai projektu koordinātori ir izdarīgi un LU Inovāciju centrā LUMIC noteikti tā ir. Savlaicīga informācija, laba projekta organizācija, ieinteresētība par ikvienu komandas biedru ir priekšnoteikums, lai sadarbotos, justos piederīgs un panāktu veiksmīgu, uz inovācijām orientētu rezultātu.
Pasākums tiek organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.