Kārlis Kivlenieks pievienojās Latvijas Universitātes (LU) studentu Biznesa inkubatora komandai 2016. gadā, toreiz vienojoties, ka darbosies noteiktu periodu  – laiks rādīs, vai radīsies iespēja un interese palikt ilgāk. Šobrīd viņš LU ir jau sešus gadus un šo gadu laikā ir vadījis arīdažādus projektus, tai skaitā arī eksperta statusā. Daloties ar pieredzi, K.Kivlenieks atklāj, ar kādiem izaicinājumiem saskārās darbā ar studentiem un komandā ceļā uz inovācijām un veiksmīgiem risinājumiem.

Eksperta loma – palīdzēt 

Tā kā parasti šīm programmām un aktivitātēm ir konkrēts ilgums, tad kā eksperts cenšos palīdzēt, lai šajā laika posmā komanda sasniedz to mērķi, kuru sev ir izvirzījusi. Parasti cenšos palīdzēt ar padomiem, dalos ar materiāliem, kuros zinu, ka ir komandai noderīga info. Bet, ja pašam nav atbildes uz konkrēto vajadzību, tad meklēju caur kontaktiem, kādu citu kompetentu cilvēku, ar kuru komanda varētu satikties.

Komandu darba galarezultāts
Darba gaitā man, protams, gribētos, lai maksimāli visa uzmanība programmas laikā studentiem būtu vērsta uz attiecīgo projektu, lai šis projekts ir viena no galvenajām prioritātēm, kurai tiek veltīts, ja ne viss, tad lielākā laika daļa. Bet šo gadu laikā jau esmu sapratis, ka tas lielākoties tā nav, jo studentam bez dalības vēl ir citi pienākumi un aktivitātes: studijas, iespējams, darbs, utt.. Patīkamākā daļa šajā darbā ir noslēgums, kad komanda prezentē savu paveikto un parāda citiem, ko viņi ir izdarījuši.

Programmu un hakatonu pievienotā vērtība – praktiskā pieredze
Domāju, neviens vairs nešaubās par to, ka informācija, arī tā, ko pasniedz universitātē, ir pieejama tiešsaistē un, ja vien cilvēks ir motivēts un zina, ko vēlas atrast, tad šo informāciju var apgūt. Bet tieši šādas papildu aktivitātes, ko nodrošina LUMIC un Biznesa inkubators, sniedz studentam praktisko pieredzi. Dalības laikā studentam ir gan iespēja satikt nozaru profesionāļus, gan izveidot reālu risinājumu. Manuprāt, tieši tas, ka students var parādīt, kā studiju laikā ir pielietojis savas zināšanas, lai radītu reālu risinājumu ir svarīgāk, nekā parādīt, ka esi nokārtojis sesiju ar kādu noteiktu vērtējumu, lai arī sekmīgas mācības, protams, arī ir būtiskas.  

Tiešsaistes zvani naktī

Ir bijuši vairāki interesanti gadījumi, piemēram, kad sākās pandēmija un komandām bija nepieciešams 3D printeris, bet universitāte bija ciet, tad printēšanu veicu pie sevis mājās, komandas sūtīja failus un es tos liku drukāt, lai komandai darbs ietu uz priekšu. Citreiz, ja komanda ir aktīva, tad arī ekspertam ir lielāka interese viņiem palīdzēt un iesaistīties, tāpēc ir bijis arī tā, ka naktī joprojām esam tiešsaistes zvanā un runājām par to, kā nonākt pie risinājuma kādai problēmai.

Svarīgākais komunicēt
Pirms dažiem gadiem biju ekspertu mācībās Lietuvā. Tur jau pašā sākumā ar praktisku uzdevumu nodemonstrēja, cik svarīgi ir ekspertam un studentam savā starpā komunicēt, jo īpaši sākumā, kad komandai ir jāpastāsta par savu mērķi. Pretējā gadījumā pat, ja eksperts zina, kāds ir programmas mērķis, viņš to var iedomāties vienā veidā, bet komanda patiesībā vēlas sasniegt kaut ko mazliet citu. Tāpēc, lai vēlāk nerastos pārpratumi, pirmā lieta vienmēr ir izrunāt, ko vēlas pati komanda. Tad arī man vieglāk saprast, ko no viņiem vēlāk sagaidīt. Bet kopumā, uzskatu, ka vienmēr jābūt atvērtam abpusējai komunikācijai un vēlmei palīdzēt.

 

Pasākums tiek organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.